מזרן יוגה – כיצד בוחרים מזרן טוב?

מזרן יוגה – כיצד בוחרים מזרן טוב?

ענת פרידמן

מזרן יוגה טוב תומך בתרגול היוגה, אז כיצד בוחרים מזרן יוגה כדי שיתאים לצרכים שלנו?

ישנם מספר פרמטרים  שכדאי לבחון לפני שרוכשים מזרון יוגה:

סגנון היוגה שאנו מתרגלים

תרגול אינטנסיבי כמו אשטנגה ויניאסה יוגה מצריך מזרון עמיד שלא מתפורר עם אחיזה טובה לידיים ולרגליים כמו מזרוני הקורמה. לתרגולי יוגה רכים יותר כמו ויג’ננה יוגה, האטא יוגה,ושיבננדה יוגה אפשר לתרגל על כל מזרון, יהיה יותר נעים ונוח לתרגל עם מזרונים עבים יותר אך זה לא הכרחי לתרגול.

תדירות תרגול יוגה

במידה ואנו מתרגלים רק פעם או פעמיים בשבוע ניתן להסתפק במזרון פשוט שיכול בתדירות זו להחזיק גם כמה שנים לפני שיתחיל להתפורר. לאלו שמתרגלים באופן אינטנסיבי (3-4 פעמים בשבוע ויותר) מומלץ לרכוש מזרון חזק יותר עם רמת עמידות טובה יותר שיחזיק לאורך זמן.

ותק וניסיון בתרגול יוגה

למתרגלים חדשים שעוד לא בטוחים עדיין בהמשכיות לאורך זמן של התרגול אך עדיין היו רוצים לרכוש מזרון אישי, מומלץ לקחת את המזרון הכי פשוט והכי זול שיוכל להחזיק אולי לשנה, אבל שווה לתת זמן בשביל לבדוק אם התרגול לאורך זמן באמת נכנס לשגרת ודרך החיים שלנו. למתרגלים עם ניסיון שסביר להניח שימשיכו לתרגל לאורך זמן מומלץ להשקיע ולרכוש מזרון מקצועי יותר, חלק מהמזרונים האיכותיים הם מזרונים שלא מתכלים, זו הוצאה חד פעמית ואלו מזרונים שיכולים להחזיק לכול החיים, כמו מזרוני הקורמה.

תקציב

ככול שהמזרון עמיד, עבה וארוך יותר כך הוא יעלה יותר, זה עניין של צורך והעדפה אישית. בדרך כלל למתרגלים בעלי מבנה גוף רזה עם עצמות בולטות יהיה  יותר נוח ונעים לתרגל על מזרון עבה. יחד עם זאת ככול שאנחנו לומדים את הגוף ואת האופן שבו אנחנו אמורים להחזיק את הגוף בתרגול זה הופך להיות פחות רלוונטי.

נסיבות מיוחדות

במצבים שבהן יש  רגישות בעור ו/או מצבים של אלרגיות מומלץ לתרגל על מזרון אקולוגי שעשוי מחומרים  טבעיים.   מי שנוהג לנסוע הרבה לחו”ל ישנם מזרונים מצוינים ועמידים בעלי משקל נמוך שנוח לסחוב מי שנוהג לנסוע הרבה לחו”ל ישנם מזרונים מצוינים ועמידים בעלי משקל נמוך שנוח לסחוב לטיולים  כמו מזרוני  Sadhana Light Kurma או Liforme

למי שנוטה להחליק בתנוחות מסוימות  בעיקר בתנוחות עמידה, מומלץ לרכוש מזרון אנטי החלקה כמו מזרוני ה Kurma ואו מזרני Liforme.

  • מטרתו של מזרן היוגה הוא למנוע חיכוך עם הרצפה ולתת יציבות. מזרני יוגה ספוגיים רכים אולי ירגישו נעים יותר אבל פחות תומכים במפרקים וביציבה של הגוף.

אז אחרי שקראתם את כל הנקודות, עכשיו אתם יודעים כיצד בוחרים מזרן יוגה טוב